• W JAKI SPOSÓB PRACUJĘ?

    W swojej pracy do każdego przypadku podchodzę indywidulanie. Podczas pierwszego spotkania z pacjentem zawsze oceniam jakiego typu pomocy wymaga. Wtedy sporządzam plan terapii i dostosowuję metodę terapeutyczną do jego potrzeb.

    W pracy z pacjentami wykorzystuję terapię opartą na metodach neurorozwojowych. Oceniam umiejętności ruchowe dziecka zgodnie z przyjętymi ogólnie normami zależnymi od jego wieku. Podczas terapii stosuję metodykę pracy opartą o koncepcję NDT Bobath oraz PNF. Wykorzystuję również masaż, terapię na tkankach miękkich, kinesiotaping (plastrowanie) oraz elementy integracji sensorycznej.
    Pracuję również według koncepcji Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. 

    • Trójpłaszczyznowa terapia manualna stóp

      Jest to metoda fizjoterapeutyczna opracowana do walki z wadami stóp takimi jak m.in. stopa płasko koślawa, piętowa, sierpowata, końska. Oparta jest o o podstawy neurofizjologiczne, co oznacza, że bierze pod uwagę genetyczne uwarunkowania jakie posiada każde dziecko. Dzięki takiemu podejściu mobilizacje stóp przeprowadzane są w pozycjach, które są dla dziecka naturalne i funkcjonalnie. Dzięki temu uzyskuje się o wiele większą efektywność podejmowanych działań. Trójpłaszczyznową terapię można prowadzić także u noworodków oraz u dzieci przed i po zabiegach ortopedycznych w obrębie stóp.

    • NDT Bobath

      Metoda neurorozwojowa która wykorzystywana jest zarówno w pracy z niemowlętami jak i dziećmi starszymi. Główny cel terapii to przygotowanie małego pacjenta do samodzielnego funkcjonowania, osiągania nowych umiejętności ruchowych oraz odpowiedniego kontrolowania wykonywanego ruchu. Podczas ćwiczeń terapeuta hamuje nieprawidłowe wzorce i odruchy oraz stymuluje ciało dziecka do wykonywania ruchów prawidłowych. Terapia wpływa również na odpowiednią dystrybucję napięcia mięśniowego. Ćwiczenia są bezbolesne, przyjemne dla dziecka, wplatane w codzienną zabawę i pielęgnację.

    • PNF

      Jest to koncepcja pracy oparta o nowoczesną wiedzę z dziedziny neurofizjologii. PNF jako metoda neurorozwojowa sprawdza się świetnie w fizjoterapii pediatrycznej ze względu na bardzo dużą plastyczność mózgu dziecka. W koncepcji PNF ćwiczenia są bezbolesne, oparte o naturalne, fizjologiczne ruchy i wzorce. Terapia ma na celu przede wszystkim osiągnięcie samodzielności i pełnej funkcjonalności pacjenta. Świetnie sprawdza się w terapii dzieci z deficytami neurologicznymi, chorobami nerwowo-mięśniowymi czy wadami postawy.

    • Kinesiotaping

      Jest to metoda polegająca na naklejaniu na skórę elastycznego plastra, który jest żródłem bodźców mechanicznych. W zależności od sposobu aplikacji ma różnorodne oddziaływanie. Świetnie sprawdza się jako uzupełnienie terapii u dzieci z problemami wynikającymi z napięcia mięśniowego, problemów kostno-stawowych, podczas osłabienia mięśni czy jako sposób korekcji powstałych wad postawy.

    • Integracja sensoryczna

      Podczas terapii wprowadzam elementy integracji sesorycznej, czyli ćwiczeń, których zadaniem jest zintegowanie wszystkich bodźców, które docierają do ciała dziecka. Terapia nadaje się dla dzieci z opóźnieniem psychoruchowym, autyzmem, zespołem Aspergera, dyspraksją, mózgowym porażeniem dziecięcym czy zespołem Downa.

    • Terapia tkanek miękkich

      Jest to kombinacja różnych technik wykorzystaywanych w fizjoterapii, które leczą dysfuncje na poziomie mięśni, powięzi, więzadeł czy ścięgien. Celem terapii jest wyrówanie zaburzonego napięcia w tkankach, które ogranicza wykonywanie ruchów w pełnym zakresie, wpływa na tworzenie się asymetrii w ciele, wywołuje ból mięśniowy. Terapia może być wykorzystywana zarówno u niemowląt jak i dzieci starszych.

    • Terapia oddechowa

      Rehabilitacja oddechowa stanowi integralną część terapii przede wszystkim w chorobach układu oddechowego i chorobach nerwowo mięśniowych. Celem fizjoterapii oddechowej jest między innymi poprawa wentylacji płuc dziecka, zachowanie prawidłowej czynności płuc,zachowanie jak najlepszej wydolności fizycznej,zapobieganie powikłaniom i następstwom ostrych chorób układu oddechowego,poprawa jakości życia przewlekle chorych dzieci.

    • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

      Jest to system ćwiczeń, który ma zastosowanie we wpomaganiu prawidłowgo rozwoju dzieci i korygowaniu ich zaburzeń. Uczestniczenie w ćwiczeniach ma na celu stworzenie w dziecku okazji do poznawania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i związku z tym możliwości ruchowych. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje oraz poznać schemat własnego ciała.