• REHABILITACJA DZIECI Z DYSPRAKSJĄ

    Zapraszam na konsultację dzieci, u których została zdiagnozowana dyspraksja lub istnieje prawdopodobieństwo jej występowania. Dyspraksja nie jest zaburzeniem, które można wyleczyć. Można jednak łagodzić skutki, które za sobą niesie. Indywidualnie dobrana terapia pozwala nauczyć dziecko czynności ruchowych, które powtarzane wielokrotnie zostają zautomatyzowane.
    Terapia ukierunkowana jest także na ćwiczenia równoważne,koordynacyjne i poprawiające stabilizację ciała.

    Czym tak naprawdę jest dyspraksja?

    Każde dziecko, które nauczyło się chodzić przez pewien czas ma trudności z równowagą i koordynacją ruchów. Część z nich często się przewraca, potyka o różne przeszkody, nie potrafi wykonywać kilku rzeczy jednocześnie. Kiedy układ nerwowy dziecka dojrzewa, jest ono w stanie świetnie poradzić sobie z trudniejszymi czynnościami – nawet takimi, które wymagają połączenia ze sobą zmysłu wzoku, słuchu i równowagi. Niestety niektóre z dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym nie wyrastają z niezręcznosci. Często są to dzieci z dyspraksją. Dyspraksja jest zaburzeniem rozwojowym, które wynika z neurologicznej niedojrzałości w obrębie kory mózgowej.
    Czynniki, które predysponują do występowania dyspraksji to między innymi wcześniactwo i niska masa urodzeniowa dziecka. 
    Należy pamiętać, że nie ma możliwości zdiagnozowania dyspraksji poprzez badania obrazowe. Dyspraksja jest zawsze zaburzeniem w funkcjonowaniu! 

  • Jak zachowuje się dziecko dyspraktyczne?
    • ma trudności w pisaniu, czytaniu lub mowie
    • ma trudności z lateralizacją
    • jest często rozkojarzone, ma krótki czas koncentracji
    • potyka się o leżące przedmioty
    • nie potrafi sam zorganizować sobie zabawy(bardzo szybko się rozkojarza i sięga po kolejną zabawkę)
    • ma problemy z sznurowaniem butów, zapinaniem guzików, ubieraniem się, codzienną toaletą
    • ma trudności w wykonywaniu niektórych czynności (np. jazda na rowerze, hulajnodze,skakanie,chodzenie po prostej linii, gra w piłkę, taniec)
    • ma słabą postawę ciała
    • ma problemy z szeroko pojętą koordynacją ruchową